torsdag 3 januari 2008

Rilton - inför rond 7


Både igår och idag natt sov jag över sex timmar. Underbart skönt! Så nu är jag giftig. Jag hoppas det i varje fall. Skriver det här precis innan rond 7, och lite senare ska jag inkomma med en redogörelse för hur det faktiskt gick mot Ragnar Nyström från Wasa SK. Jag är ju som ett sött litet vitt lamm i en uthungrad varghage. Jag menar, som näst lägst rankad i gruppen med 1549 i rating. Det finns inga lätta partier. I det ljuset så har det emellertid gått ganska bra. Med 3 poäng så ligger jag på 58:e plats, i mitten alltså, och har en ratingprestation på 1891. Kunde varit värre.

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, det där är faktiskt min vanliga tänkarpose. Ser inte så GM ut nu när jag ser den på bild, får studera gamla foton av Smyslov eller Capa :)
Trist att du föll på mållinjen, men bra turnering ändå!