onsdag 2 januari 2008

Rilton - sjätte dagen


Skönt drag idag. Upp och ner. Jag kallar ofta mig själv för "Jo" (det är ju bland annat könsneutralt), men tror att det mer korrekta vore "Jo-Jo". Hur som helst så spelade jag mot Mikael Kelfve (1780) från Hässelby SK. Partiet var egentligen punkterat redan i drag 13 då hen gjorde en positionell blunder och jag fick chans till en förkrossande attack. Efter idogt och svettigt försvarande så hade svart dock överlevt till priset av kvalitet och en bonde. Senare var hen tvungen att släppa pjäs. Det var en sådan där situation där en kan välja den långa eller den korta vägen. I samma veva kunde jag tvinga fram dambyte, och med torn över så var resten en enkel historia. Fast med Helin i åtanke, så ska en vara försiktig med sådana uttalanden. Vis (eller kanske bitter) från förrigårdagen så var partiet över för mig när min motståndare gav upp, och först då.

Då var det dags för dagens gästartist. Den här gången får Ulf Hammar den äran. På bilden till vänster så försöker Ulf uppenbarligen gömma sig från paparazzikameran, men på den till höger så lyckas jag fånga henom på bar gärning med att räkna varianter. Ulf spelar i Kristallen och blev igår vän med mig på Facebook. Sådant måste ju premieras. Jag spelar förresten mest schack på Facebook. Förutom nuvunnen kontakt med en del gamla vänner, så suger internethaket ju betänkligt. Men det är ok.

Inga kommentarer: