torsdag 20 mars 2008

Inför påskturnering i Norrköping


Jag var lite inne på att åka och spela i Gausdal, Norge, men tio dagar är lite för lång tid. Arrangören Hans Olav Lahlum svarade trevligt och tillmötesgående på mina frågor, och sådant gör ju en tävling än intressantare. I valet och kvalet så är jag ändå tvungen att avstå. Det verkar annars vara en kul schacklig tillställning.

I dagarna så hittade jag emellertid ett alternativ i Påskturneringen som spelas i Norrköping. Turneringen arrangeras av
klubben Schack 08 och, vad jag förstår, då framförallt av en person vid namn Frank Svensson. Än så länge är det 144 anmälda, och imorgon bär det iväg. Jag får följa med Björn Knöppel i hens bil, vilket gör oss tre stycken med IM Thomas Engqvist.

Jag gissar att jag inte kommer att kunna använda särskilt mycket internet under helgen, så det blir förmodligen till att skriva en resumé efter att jag kommit hem igen. En sak kan jag dock säga redan nu, och det är att jag åtminstone visar på ädelt mod (läs dumdristighet) med tanke på hur jag spelar för tillfället. Att våga är att vinna, eller något sådant...

Inga kommentarer: