fredag 24 februari 2012

Long time, no see


Länge, länge sedan jag skrev här på schackbloggen. Kanske sorgligt, kanske väntat. Nu tänkte jag passa på att slänga in ett snabbt inlägg.

Har förstås spelat en hel del schack sedan senast. Funderade på att göra någon slags sammanfattning, men en utförligare sådan får nog bli av en annan gång. Det senaste året präglades av bl a språkrörsval i Miljöpartiet i fjol (vinter och vår), varmed jag inte spelade eller tränade något schack överhuvudtaget på ett halvår.

Tog med nöd och näppe hand om de lag jag hade (och fortfarande har) på mitt samvete i klubben, med värdefull hjälp från andra.

När jag väl började spela igen, med Juniturneringen följt av SM, så gick det som det gick. Sjönk som en sten. Rödeby Open följde med trots allt spännande partier och för mig starkt resultat. Från att ha legat på 1971 följt av 1974 i LASK, så bar det emellertid nedåt efter sommar och höst till 1833 via 1892. Nu verkar jag dock ha kommit in lite i gängorna igen och har haft en bra start på vårsäsongen.

Min största schackliga förhoppning för stunden är att klubbens förstalag lyckas med konststycket att ta ledningen i sin division genom att piska favoriterna från köpekonstellationen Viking 2. Det skulle i så fall innebära nästan säker uppflyttning till Allsvenskans division Superettan. Matchen spelas nu på söndag. Kommer att spela själv i div 2, men det ska bli spännande att spana in förstalagets resultat. Hoppas, hoppas... :-)

Avslutar med en kul animation. Påminner om Battle Chess, som jag spelade lite på datorn på det glada 90-talet.


1 kommentar:

Pelle sa...

Tack för att du skriver.
Jag skall börja skriva i min blogspot
också tror jag. Att skriva på schackonline är ju döfött.